Avbokning!? | 2013-04-15 | 18:07:00
På torsdag den 18e ska jag, Andreas och Marcus åka till Sälen. Vi har bokat boende på Skilodge, en 6-bäddars hotellägenhet för 5260kr. Vi bokade resan för att jag skulle få chans att åka FlowRider med Charlie (vilket jag missade i februari pga. att jag skadade ryggen).
Jag kanske inte är tillräckligt bra i ryggen för att kunna åka varken FlowRider eller snowboard hela dagarna, men då kan jag väl hänga på utomhusafterski och sola istället, tänkte jag.. Men, det ska bli skitväder hela helgen, så därför har jag/vi ingen större lust att åka!
I och med min ryggskada antog jag att vi kan avboka resan lite lätt sådär, men det var visst lättare sagt än gjort...
Skistar avsäger sig all form av återbetalning eftersom vi inte bokade till något avbeställningsskydd, oavsett om jag har läkarintyg eller inte. Men dom tipsade oss om att kolla med våran bank iom. att vi betalat resan med kort.
Jag ringde till SEB, som kopplade vidare till VISA, som kopplade vidare till TryggHansa.
Det första TryggHansla säger är att dom inte återbetalar om boendet är på hotell (!?) Varför det är så kunde hon inte svara på, reglerna bara är så! Och eftersom Skistar står skrivet som "lägenhetshotell" så var hon mycket tveksam till att återbetalningen skulle gå igenom. Men efter mycket om och men kom hon fram till att rummet nog ändå räknas som lägenhet iom. att man har eget kök och ingen daglig städning. Så hon mailade den där "skadeanmälan" tillslut.
I skadeanmälan står det att vi ska bifoga bokningsbekräftelse, betalningsbekräftelse, avbokningsbekräftelse och läkarintyg.
Bokningsbekräftelse och betalningsbekräftelse har vi, men inte avbokningsbekräftelse och/eller läkarintyg.
Jag ringde direkt till Vårdcentralen Stadsfjärden: "Vi ringer upp dig omkring kvart över tre i eftermiddag". Inte en chans tänker jag, så jag tar bilen och stormar dit!
Hon i kassan blev inte särskilt glad av att jag dök upp utan förvarning. Hon skulle lämna ett meddelande till min läkare och så skulle dom ringa upp mig i eftermiddag, dessutom åkte jag på att betala 375kr, för ett läkarintyg som jag ännu inte fått! Helt meningslöst att åka in alltså!
Mycket riktigt så ringde dom upp kvart över tre i eftermiddags. Det var en ganska otrevlig kvinna på andra sidan luren. Jag berättade att jag behöver ett läkarintyg och varför det är bråttom. Hon svarade att hon skulle framföra det till min läkare, att jag skulle bli uppringd tidigast imorgon och la lite snyggt till "alla har bråttom".
TryggHanska kan inte göra något utan läkarintyget så nu är det bara att vänta! Fortsättning följer...
Jag kanske inte är tillräckligt bra i ryggen för att kunna åka varken FlowRider eller snowboard hela dagarna, men då kan jag väl hänga på utomhusafterski och sola istället, tänkte jag.. Men, det ska bli skitväder hela helgen, så därför har jag/vi ingen större lust att åka!
I och med min ryggskada antog jag att vi kan avboka resan lite lätt sådär, men det var visst lättare sagt än gjort...
Skistar avsäger sig all form av återbetalning eftersom vi inte bokade till något avbeställningsskydd, oavsett om jag har läkarintyg eller inte. Men dom tipsade oss om att kolla med våran bank iom. att vi betalat resan med kort.
Jag ringde till SEB, som kopplade vidare till VISA, som kopplade vidare till TryggHansa.
Det första TryggHansla säger är att dom inte återbetalar om boendet är på hotell (!?) Varför det är så kunde hon inte svara på, reglerna bara är så! Och eftersom Skistar står skrivet som "lägenhetshotell" så var hon mycket tveksam till att återbetalningen skulle gå igenom. Men efter mycket om och men kom hon fram till att rummet nog ändå räknas som lägenhet iom. att man har eget kök och ingen daglig städning. Så hon mailade den där "skadeanmälan" tillslut.
I skadeanmälan står det att vi ska bifoga bokningsbekräftelse, betalningsbekräftelse, avbokningsbekräftelse och läkarintyg.
Bokningsbekräftelse och betalningsbekräftelse har vi, men inte avbokningsbekräftelse och/eller läkarintyg.
Jag ringde direkt till Vårdcentralen Stadsfjärden: "Vi ringer upp dig omkring kvart över tre i eftermiddag". Inte en chans tänker jag, så jag tar bilen och stormar dit!
Hon i kassan blev inte särskilt glad av att jag dök upp utan förvarning. Hon skulle lämna ett meddelande till min läkare och så skulle dom ringa upp mig i eftermiddag, dessutom åkte jag på att betala 375kr, för ett läkarintyg som jag ännu inte fått! Helt meningslöst att åka in alltså!
Mycket riktigt så ringde dom upp kvart över tre i eftermiddags. Det var en ganska otrevlig kvinna på andra sidan luren. Jag berättade att jag behöver ett läkarintyg och varför det är bråttom. Hon svarade att hon skulle framföra det till min läkare, att jag skulle bli uppringd tidigast imorgon och la lite snyggt till "alla har bråttom".
TryggHanska kan inte göra något utan läkarintyget så nu är det bara att vänta! Fortsättning följer...
Kommentarer
Trackback